Reklama 2

6 įtakingų organizacijų kūrimo principai

 

Šių metų Pasaulinės lyderystės konferencijoje bus aptariamos šešios pagrindinės lyderystės temos. Viena iš jų – ateities galimybių numatymas. Vienas iš šios temos pranešėjų – Straivas Masiiva (Strive Masiyiwa) papasakos, ką reiškia būti lyderiu, atkakliai kovojančiu už mūsų pasaulio ateitį. Šiame straipsnyje jis dalinasi savo įžvalgomis, įgytomis per daugelį metų būnant versle ir užsiimant filantropine veikla.

Straivas Masiiva yra globalaus telekomunikacijų tinklo „Econet Group“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas bei filantropas. „Econet“ grupės veikla ir investicijos apima daugiau kaip 20 pasaulio šalių. Kilęs iš Zimbabvės, šiuo metu veiklą vystantis iš Londono, šis verslininkas 2014 ir 2017 m. „Fortune“ žurnalo buvo pripažintas vienu iš 50-ies didžių pasaulio lyderių. S. Masiiva yra vienas dosniausių filantropų Afrikoje. Kartu su žmona jiedu yra didžiausios pasaulinės filantropinės iniciatyvos „The Giving Pledge“nariai ir per pastaruosius 20 metų finansavo galimybę įgyti išsilavinimą daugiau kaip 250.000 Afrikos našlaičių.

S. Masiiva įsitikinęs, kad dori verslininkai bei aktyvūs visuomenės veikėjai išspręs didžiausias Afrikos bėdas, ir tai įvyks dar mūsų laikais.  

„Daugybė afrikiečių leidžiasi į ilgas ir pavojingas keliones per dykumas ir jūras, ieškodami „žalesnių lankų“. Tačiau taip neturi būti. Galima pasiūlyti sprendimų, kurie sustabdytų migraciją“, – teigia jis.  

Būdamas daugelio verslų įkūrėjas ir filantropas, jis sukūrė 6 tarptautines medijos ir komunikacijų kompanijas. Naujausias jo kūrinys yra „Econet Wireless“grupėje sukurtas „Kwese TV“ televizijos kanalas, transliuojantis programas į visą Afriką, plytinčią į pietus nuo Sacharos. „Econet“ veiklą pradėjo kaip paprasta, nedidukė elektros ir santechnikos paslaugų įmonė viename Zimbabvės mieste, tačiau labai greitai ji išaugo ir išsiplėtė kaip mobiliojo ryšio ir turinio platinimo paslaugų įmonė. 

Su reikiamais įgūdžiais galima keisti Afrikos kontinentą

Pastaruoju metu S. Masiiva daug laiko skiria Afrikos verslo lyderių ugdymui per savo „Facebook“ paskyrą, kuri turi daugiau kaip 2.5 mln. sekėjų. Pagal šį rodiklį, tai – viena labiausiai sekamų verslininkų kuriamų paskyrų visame pasaulyje. Šiemet S. Masiiva pradėjo paskaitų ciklą, kuris leido jam užmegzti ir palaikyti ryšius su aibe aktyvių verslininkų bei visuomenininkų daugybėje Afrikos didmiesčių.  

„Verslininkais ar aktyviais veikėjais ne gimstama, o tampama. Ir norint tokiam tapti, nebūtina mesti savo darbo“, – teigia S. Masiiva.

Anot jo, tai veikiau proto nusistatymas, kai sieki atrasti išeitis ir sprendimus, pasitelki viską, ką turi ir kas tau prieinama.

Jis tiki, kad toks nusistatymas, suderintas su reikiamais įgūdžiais, pakeis Afrikos kontinentą. Verslininkas tiki, kad šis žemynas turi būti keičiamas per žinias ir informaciją, ne tiek iš gamtos išteklių gaunamų pajamų dėka. 

„Gyvename šalyje, kur užauginama daug kakavos ir kavos pupelių, o neturime savo prekės ženklo. O tuo metu „Starbucks“ verslas užgimė šalyje, kuri pati beveik neaugina kavos, o neša milijardinį pelną. Kur Ganos „Starbucks“? Johanesburge aš noriu gerti Ganos kavą“, – pasakoja verslininkas.

S. Masiiva Ganos gamintojus drąsina mąstyti ne vien apie žaliavų eksportą – jis ragina juos žengti žingsnį į priekį ir gaminti baigtinį produktą, su kuriuo jie galėtų konkuruoti pasaulio rinkoje. „Mes tiekiame žaliavas – auksą, kavos ir kakavos pupeles, tad turėtume būti ir geriausi šokolado gamintojai. Nenoriu girdėti, kad pirmaujame tiekdami kakavą. Noriu, kad pirmautume šokolado gamyboje. Mūsų karta turi pakeisti šią netikusią padėtį. Nafta jau nebėra svarbiausia. Nebeskaičiuokime savo turto pagal tai, ką gauname iš žemės. Skaičiuokime savo turtą pagal tai, ką gauname pasitelkdami savo smegenis“, – įkvepia Afrikos gyventojus S. Masiiva.

Savo paskaitų serijoje „Town Hall Africa“ S. Masiiva dalijasi daugiamete patirtimi kuriant verslą ir išmoktomis pamokomis. 

  1. Pradėk nuo to, ką turi. 

Pirmąjį savo verslą Straivas pradėjo turėdamas vos 75 dolerius. 2011 m. jo įmonės pelnas jau buvo 3 mlrd. dolerių. „Įtikinau mamą leisti man naudotis telefonu, kad man skambintų žmonės, siūlantys įvairius darbus. Jei atlikdavau kokį darbą, tai gautų pinigų neišleisdavau, o visuomet panaudodavau kitam darbui“, – dalinosi prisiminimais filantropas.

  1. Turėk vertybes ir laikykis jų. 

Vertybės nulemia prioritetus, o jie nulemia verslo sėkmės lygį. Gavęs pirmąjį didelį užsakymą, S. Masiiva nuvažiavo į banką paskolos su sportiniu automobiliu. Banko atstovas liepė jam parduoti sportinę mašiną ir darbui nusipirkti paprastesnę. Paskui prie už sportinę mašiną gautos sumos pridėjo tiek, kiek trūko. 

  1. Susitelk į tai, kur esi stiprus. 

Viena pirmųjų S. Masiivos įmonių užsiėmė elektros ir santechnikos darbais. Pats Straivas yra elektrikas inžinierius, o štai apie santechniką nusimanė mažiau, todėl tam darbui pasamdė kitą žmogų. Kai po kelių nesusipratimų paaiškėjo, kad tas darbuotojas nebuvo joks ekspertas, Straivas suprato, jog reikia susitelkti tik į tai, ką pats puikiai išmano.

  1. Gerai žinok finansinius skaičius – pinigų uždirbimo įgūdžiai verslininkui svarbiausi.

Būtina labai aiškiai suprasti kapitalui būdingus principus. Kiekvienas verslininkas turi žinoti, kiek kapitalo turi ir kur jį investuoti. Kiekvienas verslo žmogus turi žinoti, kiek jo įmonė galėtų veikti su esamais ištekliais. Gebėjimas susiderėti dėl palankių paskolos sąlygų irgi yra kapitalas.

  1. Neskubėk anksti atsiimti dividendų, jei planuoji ilgalaikę plėtrą. 

S. Masiiva iš verslų, į kuriuos investuoja, atsiima ne daugiau kaip 25 proc. įmonės vertės. Pirmuosius ketverius metus jis niekuomet neima jokių dividendų, kad ir koks pelningas būtų verslas. „Taip elgiuosi dėl vertybių, kurių laikausi. Kiekvienas verslininkas turėtų laikytis tokios disciplinos – gyventi iš algos. Tai reiškia, kad pirmuosius ketverius metus iš savo kompanijos neimi dividendų“, – teigia S. Masiiva.

  1. Paisyk verslo etikos. 

S. Masiiva teigia, kad verslas reikalauja daug pastangų ir pasiaukojimo. Laimė, daugelis verslininkų viską daro tinkamai. Kalbėdamas apie verslo etiką, šis verslininkas laikosi vieno principo: jei tavo veikla kam nors kenkia ar daro žalą visuomenei – nedaryk to.

Pasaulinė lyderystės konferencija vyks lapkričio 30 d.–gruodžio 1 d. Klaipėdoje, gruodžio 7–8 d. Vilniuje. Daugiau informacijos apie konferenciją – lyderiams.lt. Bilietus mažesnėmis kainomis galite įsigyti iki spalio 15 d., vėliau bilietai brangs.

Pagal straipsnį „The 6 Lessons of Building Influential Organizations“parengė Rūta Rušinskienė ir Aurimas Radkevičius

Bernardinai.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode