Sprogimas

Sudėtingas ir stambus objektas, viadukas – per rekordinį laiką

Jau beveik dvi savaitės, kaip naujasis viadukas sujungė senamiestį su mikrorajonu ir palengvino eismą. Dar kantrybe apsišarvuoti turi pėstieji, dviratininkai ir neįgalieji, na, ir vairuotojai turi būti atidūs, nes tebevyksta projekto „Viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimas“ paskutiniai darbai.

 

Startas eismui viaduku

Startas atidaryti eismą naujuoju viaduku buvo duotas mėnesio pradžioje, kai Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai atliko viaduko bandymus – naujuoju statiniu kelis kartus skirtingu greičiu pravažiavo septynios sunkiasvorės transporto priemonės, sveriančios po 28 ir 32 tonas. Ir pagaliau, spalio 7-osios pavakarę gausus būrys kraštiečių susirinko į iškilmingą automobilių eismo naujuoju viaduku atidarymą. Fejerverkams davus startą, pirmieji juo pervažiavo motociklininkų kolona, šaulių transportas, senoviniai automobiliai. Po jų nutįso kilometrinės automobilių eilės, norinčių pirmaisiais pralėkti naujuoju statiniu, kuriuos pasitiko Sedos pučiamųjų orkestro „Griaustinis“ muzika bei Mažeikių moksleivių namų šokių studijos „Saulė“ šokėjos. Susirinkusiuosius skrydžiu virš galvų sveikino ir Giedriaus Gaižausko pilotuojamas lėktuvas. 

„Tai didžiausias ir vienas svarbiausių iki šiol vykdytų projektų mūsų mieste. Jis apima didelę miesto dalį ir lemia kasdienį mūsų gyvenimą, jo kokybę. Viadukas jau sujungė Mažeikių šiaurinę ir pietinę puses, padalytas geležinkelio, pagerino eismo sąlygas, susisiekimą tarp dviejų miesto dalių“, – apie projekto svarbą Mažeikiams kalba Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Šiurys.

Kodėl viadukas, o ne tunelis

Kalbėdamas apie tai, kas inicijavo šį projektą, direktorius priminė, kad jau 2012 m. tuometiniai rajono vadovai pradėjo kalbėti apie būtinumą sujungti Mažeikių šiaurinę ir pietinę puses, padalytas geležinkelio. Tokia situacija sudarė daug nepatogumų gyventojams, specialiosioms tarnyboms, pėstiesiems, dviratininkams, neįgaliesiems, norintiems pasiekti pramonės, žemės ūkio, švietimo, kultūros, sveikatos apsaugos įmones ir įstaigas, prekybos centrus, esančius skirtingose miesto pusėse. Sprendžiant šias susisiekimo problemas, buvo atlikta daugybė tyrimų ir galimybių studijų. Po ilgų svarstymų pasirinktas viaduko Algirdo gatvėje variantas. „Pasirinktas viadukas dėl to, kad Mažeikiuose aukštas gruntinis vanduo, vykdant statybos darbus mieste, paaiškėjo, jog jis pastatytas pelkėtoje vietoje, todėl dėl galingų vandens šalinimo įrenginių būtinybės tunelio statyba būtų kainavusi kur kas brangiau nei viaduko“, – į klausimą, kodėl pasirinktas viadukas, o ne požeminis tunelis po geležinkeliu atsako S. Šiurys.

Eigoje statybos terminas sutrumėjo

Viaduko statybos darbai buvo pradėti vykdyti pagal 2019 m. gegužės mėn. įsigaliojusią sutartį, kurią Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pasirašė su konkursą laimėjusia ūkio subjektų grupe, kurią sudaro Latvijos statybų įmonė AS „LNK Industries“, UAB „Fima“ ir AB „Eurovia Lietuva“. Į statybvietę keliavo ir stambiagabaričiai kroviniai – metalinės konstrukcijos, kurios buvo reikalingos viaduko per geležinkelį statybai.
„Pradžioje planuota viaduką pastatyti per 2 m. Viešojo pirkimo konkurso metu buvo sugriežtintos sąlygos ir objekto statybos trukmė sutrumpinta iki 14 mėn. Praėjusiųjų metų g
egužės 14 d. pasirašyta sutartis dėl viaduko virš geležinkelio Algirdo gatvėje statybos rangos darbų. Į statybos darbų laikotarpį neįskaičiuojama nuo 2019 m. gruodžio 15 d. iki šių metų kovo 15 d. buvusi technologinė pertrauka. Dėl COVID-19 pandemijos ir paskelbto karantino iš Latvijos Respublikos laiku negalėjo atvykti didžioji dalis planuotų AS „LNK Industries“ darbuotojų, sulėtėjo statybinių konstrukcijų bei paslaugų tiekimas, todėl viaduko statybos terminas buvo pratęstas“, apie terminus kalba Administracijos direktorius.

Kalbėdamas apie sunkiausius viaduko statybos etapus, S. Šiurys užsimena, kad visi statybos etapai buvo nelengvi tiek projekto įgyvendintojams, tiek gyventojams. Teko įveikti ir nenumatytus iššūkius, didžiausias jų – dėl COVID-19 pandemijos paskelbtas karantinas: iš Latvijos Respublikos laiku negalėjo atvykti didžioji dalis planuotų AS „LNK Industries“ darbuotojų, sulėtėjo statybinių konstrukcijų bei paslaugų tiekimas. Projektas nuolat buvo pildomas, stengiantis, kad būtų patogus miestui, jo gyventojams.Įdomiausias faktas – per stebėtinai trumpą laiką pastatytas toks sudėtingas ir stambus objektas“, – džiaugiasi pašnekovas.

Darbų pabaiga spalio pabaigoje

Vairuotojai baiminasi, kad eismas viaduku bus ne kartą dar uždarytas, nes nebaigti visi darbai. Atsakydamas į tai, kiek pagrįsti šie nuogąstavimai S. Šiurys teigia, kad eismas per viaduką gali būti ribojamas dėl būtinų atlikti darbų, bet apribojimai bus laikini ir tam tikrose vietose.

Visus viaduko statybos darbus planuojama baigti iki spalio mėnesio pabaigos. Juos pabaigus liks ištaisyti statybos defektus ir parengti dokumentus priėmimo komisijai. Transporto viaduko ilgis – 436 m, plotis – 10 m, pėsčiųjų viaduko ilgis – 138 m, plotis – 3,7 m. 2 liftai ir 2 laiptinės. Įrengtos 1,25 km triukšmą slopinančios sienutės. Bendra projekto kaina – 18,648 mln. Eur., Mažeikių rajono savivaldybės dalis – 3,83 mln. Eur. Pradiniame etape darbams buvo skirta 16,321 mln. eurų. Mažeikių rajono savivaldybės dalis – 3,65 mln. eurų.

Eismo pakitimai

„Nebus tiesioginio išvažiavimo į Algirdo g. iš Žagarėlės, Židikų ir Sandėlių g. Žiedine Algirdo ir Gamyklos g. sankryža galės vykti nuolatinis eismas. Du žiedai įrengti jungiamuosiuose keliuose ties Lakštingalų g. ir Sandėlių g., kad netrikdytų eismo pagrindine Algirdo g.“, – apie eismo pakitimus šioje atkarpoje vardija S. Šiurys.

Savivaldybės administracijos direktorius visiems linki kantrybės, ištvermės ir supratimo iki statybos darbų pabaigos, o vėliau saugių ir laimingų kelionių atnaujintomis miesto gatvėmis.

Budas.lt nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode