Romas

Geležinkelį kirsti – tik tam skirtose vietose

Mažeikių naujamiestį su senamiesčiu jungs pėsčiųjų tiltas

Aptvėrus apsaugine tvora geležinkelio bėgius, daugeliui mažeikiškių pasidarė sudėtinga patekti į senamiestį ir atvirkščiai. Mažeikiškiai „Būdo žemaičių“ prašė pasidomėti, ar Savivaldybė planuoja įgyvendinti geležinkelio pėsčiųjų perėjos per Mažeikių miesto teritoriją tiesimo ir įgyvendinimo projektą bei kur planuojama padaryti perėjas.

Skirs lėšų

„Būdui žemaičių“ senamiesčio gyventojai rašė, kad pėsčiųjų perėjos per geležinkelį norėtų ties Senamiesčio pagrindine ir „Žiburėlio“ pradine mokyklomis: „Gyvename tarp Mažeikių rajono savivaldybės, Laisvės g. 8 ir Žagarėlės gatvės. Tai didelis atstumas, apie trys kilometrai, tiek mums tenka eiti norint pereiti geležinkelį. Ar tai ne per didelis atstumas mums, senamiesčio gyventojams, norintiems pereiti iš senamiesčio į Mažeikių mikrorajoną? Ar Europos Sąjungos reglamentai neįpareigoja LR susisiekimo ministerijos miesto teritorijoje ,,sutankinti“ pėsčiųjų praėjimo takus?“

Susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis informavo, kad Europos Sąjungos teisės aktuose nėra numatytų reikalavimų, kur ir kokiu atstumu turi būti įrengtos geležinkelio perėjos ar kita pėsčiųjų eismui per geležinkelio kelius skirta infrastruktūra: „Pagal susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. patvirtintas nuostatas, geležinkelio perėjos turi būti įrengtos tik pervažose, per kurias eina daugiau nei 100 žmonių per valandą.“

Pasak A. Šniuolio, Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti patogų ir saugų pėsčiųjų susisiekimą, pėsčiųjų eismui per geležinkelio kelius skirtos infrastruktūros įrengimo projektų įgyvendinimui 2014–2020 m. laikotarpiui planuoja skirti finansinę paramą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programai įgyvendinti skirtų lėšų. „Už šių projektų įgyvendinimą atsakingos atitinkamos savivaldybės. Susisiekimo ministerijos duomenimis, Mažeikių rajono savivaldybė planuoja pasinaudoti minėta finansine parama ir Mažeikių mieste per geležinkelį pastatyti pėsčiųjų eismui skirtą viaduką“, – teigė A. Šniuolis.

Pastatys pėsčiųjų tiltą

Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa teigė, kad pinigais tikrai bus pasinaudota, ruošiamasi statyti pėsčiųjų tiltą per geležinkelį nuo Mindaugo g. iki Bažnyčios g. „Tiltas bus statomas panašiai toje pačioje vietoje, kur dabar padarytas perėjimas, tik ten ne pėsčiųjų perėja, o geležinkeliečių tarnybinis perėjimas. Bus įrengtas tiltas miestiečiams su liftais, kad galėtų persikelti ir neįgalieji, – sakė A. Žiulpa. – Viešoji įstaigaKeliųirtransporto tyrimo institutas atliko galimybių studijas ir nusprendė, kad viadukas bus statomas būtent ten dėl nusistovėjusios infrastruktūros ir didelio žmonių srauto.“

Vietinio ūkio skyriaus vedėjas patikino, kad pėsčiųjų viaduko projektas jau parengtas, ekspertizė atlikta: „Laukiame tik finansavimo. Jei jis bus, kaip žadėta, antroje šių metų pusėje, tada bus patvirtintas darbų aprašas ir skelbiamas konkursas rangos darbams pirkti. Tilto statyba, kuri kainuotų per 4 mln. litų, turėtų užtrukti apie metus, gal šiek tiek daugiau.“

Pasak A. Žiulpos, perėjimą planuojama daryti tik vienoje vietoje, nes įrenginėti kelis tiltus po 4 mln. litų nėra galimybės, juolab, kad turi būti parengta infrastruktūra: „Gyventojai dėl to į Savivaldybę nėra kreipęsi, be to, kiekvienam pageidaujančiam pereiti geležinkelį ten, kur nori, padėti negalime. Tai jie turės padaryti tam skirtose vietose, t. y. Laisvės g. ir Algirdo g. pervažose bei per naujai pastatytą tiltą. Daugiau tiltų ar kitokių perėjimų tikrai nebus planuojama, nes geležinkelio mazgas čia nesaugus, vieno lygio perėjose kiekvienais metais žūsta žmonės, o dviejų lygių perėjimai daug kainuoja.“

Powered by BaltiCode