Romas

Vestuvių industrijoje keičiasi viskas: vietoje planuotojos – forumai ir programėlės, švęsti – kad ir fermoje

Tradicinių vestuvių ribos nyksta vis labiau, o tai kelia iššūkių visai vestuvių industrijai. Tačiau kodėl to nepadarius patiems, kai tapo taip paprasta: susiplanuoti vestuves padės socialiniai tinklai, programėlės ir „YouTube“. Kaip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ sako LRT žurnalistė Jurgita Čeponytė, labiausiai vestuvių industriją pakeitė tūkstantmečio karta.

Anot J. Čeponytės, pasaulinė vestuvių industrija sudaro apie 300 mlrd. dolerių. Nors daugiausia pinigų išleidžiama vakarinei vestuvių daliai, vienas svarbiausių vestuvių atributų – vestuvinė suknelė.

„Didžiausia vestuvinių suknelių gamintoja yra Kinija, kurioje ši industrija sudaro 24 mldr. dolerių. Žinoma, pačioje Kinijoje yra labai daug gyventojų, labai daug eksportuojama į užsienį, bet ir pačios nuotakos Kinijoje dažniausiai per vestuves tradiciškai dėvi iki 4 suknelių“, – pasakoja LRT žurnalistė.

Viena suknelė turi būti raudona, ji simbolizuoja sėkmę ir laimę, dar viena – ceremonijai, trečia – vakarėliui, ketvirta – svečiams išlydėti.

Kita šalis didžiausių vestuvinių suknelių gamintojų sąraše – JAV. Tai kone 3 mlrd. dolerių verta industrija. „Vidutiniškai nuotaka JAV suknelei išleidžia apie 1,5 tūkst. dolerių“, – pažymi J. Čeponytė.

Tūkstantmečio karta labai keičia visą vestuvių industriją.

Trečioji sąraše – Ispanija. Čia ši rinka sudaro beveik 1,5 mlrd. dolerių, o trečdalis produktų eksportuojama.

„Tūkstantmečio karta labai keičia visą vestuvių industriją. Suknelės tampa paprastesnės, unikalesnės, ne visada baltos, ilgos. Tai labai veikia įmonių, kurios tuo užsiima, finansus. Tradicinė suknelė nueina į šoną“, – pasakoja LRT žurnalistė.

Tačiau tai ne vienintelis pokytis, kurį išgyvena vestuvių industrija. Dabar keičiasi daug kas, pavyzdžiui, vieta, kurioje yra rengiama vestuvių vakarinė dalis.

„Vidutiniškai didžiausią biudžeto dalį sudaro vieta, maistas, gėrimai, ir tai labai keičiasi. Jeigu anksčiau pagrindinė pasirenkama vieta vestuvių šventei būdavo kokia pokylių salė, Lietuvoje – kaimo turizmo sodyba, dabar ieškoma įdomesnių vietų, žmonės renkasi terasas, JAV labai populiarios fermos, miško laukymės, fabrikai“, – vardija J. Čeponytė.

Socialiniuose tinkluose galima rasti tūkstančius patarimų, vaizdo įrašų, kuriuose profesionalai pataria, kaip sutaupyti ar išspręsti problemą.

Vestuvių koncepciją pakeitė ir technologijos. Statistiškai vestuvių planavimu labiau rūpinasi nuotakos, kurios anksčiau vartydavo žurnalus, tardavosi su draugėmis, mama, galbūt kreipdavosi į vestuvių planuotoją. Šiandien šalia šių pagalbininkų atsirado ir dar vienas savotiškas vestuvių planuotojas – socialiniai tinklai.

„Šiandien socialiniuose tinkluose galima rasti tūkstančius paskyrų, kur galima ieškoti patarimų. „YouTube“ – tūkstančiai vaizdo įrašų, kur profesionalai ar nelabai pataria, pavyzdžiui, kaip sutaupyti, sugalvoti kažką originalaus, išspręsti kažkokią problemą“, – pasakoja laidos viešnia.

Be abejo, vestuves organizuoti padeda ir įvairios programėlės, kuriose galima kurti įvairius sąrašus ir fiksuoti įvairiausius kitus dalykus. „Virtuali vestuvių planuotoja tampa programėlė“, – pažymi J. Čeponytė.

Keičiasi ir dovanos – dabar poros dažniausiai būna pagyvenusios kartu ir susikūrusios buitį.

Lietuvoje nėra įprasta, bet JAV poros prieš vestuves registruoja, kokių dovanų nori. Anksčiau poros ateidavo į vieną parduotuvę ir ten susižymėdavo, kokių dovanų jiems reikia – šiandien krūva programėlių gali palengvinti gyvenimą ne tik vestuvių svečiams, bet ir jauniesiems gauti tokias dovanas, kokių išties nori.

„Keičiasi ir dovanos – anksčiau poros norėdavo servizų, virtuvės kombainų, dabar jos dažniausiai jau pagyvenusios kartu, susikūrusios buitį, tad nori įdomesnių dovanų: kelionių, pamokų, populiaru ir aukoti labdarai“, – teigia LRT žurnalistė.

Lrt.lt

Powered by BaltiCode