Parama




Tyrimas: skaitmeninis virsmas – ir galimybė, ir grėsmė



Skaitmeninis virsmas (ang. digital disruption) atveria naujas galimybes jauniems verslo kūrėjams iš pagrindų pakeisti ne vieną verslo sektorių, tačiau gali pakišti koją egzistuojančioms įmonėms. Profesinių paslaugų bendrovės EY atliktas tarptautinis tyrimas atskleidė, jog skaitmeninės technologijos iš esmės keičia patį verslo kūrimą, modelį ir procesą, o daugelis šalių tam nėra tinkamai pasirengusios.


G20 viršūnių susitikimo Jaunųjų verslininkų aljanse (G20 YEA) Kinijoje EY pristatė skaitmeninio verslumo barometrą, kuriame nagrinėjo, kaip įtakingiausių pasaulio šalys, tarp jų ir ES, yra pasirengusios skaitmeninio verslo plėtrai.  
„Nors Lietuva į tyrimą atskirai nebuvo įtraukta, į skaitmeninio virsmo reiškinį turime atkreipti dėmesį ir mes. Tarptautinis tyrimas daugiausia gilinosi į tai, kokios sąlygos sukurtos jauniesiems skaitmeninių verslų kūrėjams, kurių situacija Lietuvoje nebloga. Mūsų šalyje gimsta nemažai IT startuolių, dalis jų sulaukia milijoninių investicijų, į Lietuvą dirbti atsikrausto nemažai skaitmeninių paslaugų kūrėjų iš Rytų Europos.
Vis dėlto mums Lietuvoje į skaitmeninio virsmo problemą reikia žiūrėti plačiau – ne vien vertinti, kaip steigiasi jaunos įmonės, įgyvendinančios inovatyvias idėjas. Skaitmeninis virsmas reikalauja egzistuojančių verslų transformacijos. Įmonės privalo išnaudoti šiuo pokyčius pasitelkdamos aktyvia duomenų analize pagrįstas verslo valdymo sistemas, išnaudodamos naujas galimybes pasiekti klientą elektroniniais kanalais“, – sakė EY partneris Linas Dičpetris.
Jis atkreipia dėmesį, kad didžioji Lietuvos verslų rizika slypi jų klientuose. Verslas labiausiai tobulėja, kai reikia atsižvelgti į pasikeitusius klientus ir jų poreikius, o Lietuvos įmonės dar vis dažnai dirba tradicinėse rinkose ir su ne pačiais reikliausiais vartotojais ir bei klientais Europoje ar net Rytų šalyse, o tai neskatina įmonių keistis.
„Neieškodami iššūkių rizikuojame atsilikti. Reikia sąmoningos strategijos dirbti pažangiausiose aštriausiose rinkose vien tam, kad galėtume keistis. Ambicijų stoka ir darbas mažoje rinkoje neskatina kurti inovacijų. Jeigu verslas nekreipia dėmesio į skaitmeninį virsmą, tai nereiškia, kad jis nevyksta.
Tradiciniai verslai turėtų mokytis iš naujųjų veržliųjų startuolių, kurie rinką mato visame pasaulyje. Bendradarbiavimas su jais padėtų atrasti konkrečias verslo sritis, kurioms skaitmeninio virsmo kontekste būtini pokyčiai“, – teigia L. Dičpetris.
Anot jo, pradėti verslą skatinančios valstybinės institucijos, inkubatoriai turėtų garsiau komunikuoti visuomenei ir verslui apie naujienas ir galimybes, kad visi judėtume į priekį. Bendra ambicija ir strategija, kaip padėti startuoliams sukurti vertę, galėtų būti papildomas šalies ūkio augimo šaltinis ateityje taip, kaip daroma visame pasaulyje.
Kaip skaitmeninės technologijos keičia verslą galima matyti iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) ataskaitos – 90 proc. interneto naudotojų, naudojasi elektronine bankininkyste, 80 proc. jų perka internetu. Duomenų analizė verslo produktyvumą padidina vidutiniškai 5 – 10 proc. Žvelgiant į ateitį 65 proc. dabartinių vaikų ateityje dirbs darbus, kurie šiandien net neegzistuoja.
EY skaitmeninio verslumo barometras atskleidė, kad geriausiai yra pasiruošusios JAV, Kanada ir Jungtinė Karalystė. Kanada pirmauja pagal finansavimo tokiam verslui prieinamumą. Kalbant apie verslumo švietimą be kultūrą, skaitmeninių technologijų žinias, įgūdžius bei informacinių ir ryšio technologijų rinką, labiausiai pažengusi yra JAV. Skaitmeninio verslo reguliavimas palankiausias yra Jungtinėje Karalystėje. Tarp labiausiai pažengusių šalių taip pat yra Japonija, Vokietija, Australija, Pietų Korėja, Prancūzija.
Remdamiesi tyrimo rezultatais EY ekspertai ragina G20 šalių vadovus padėti jauniesiems verslo kūrėjams geriau išnaudoti skaitmeninių technologijų teikiamas galimybes ir vystyti kelias kryptis, kurios paskatintų jų verslumą.
Būtina plėtoti naujo verslo finansavimo būdus (įvairūs verslo inkubatoriai ir akceleratoriai), mažinti barjerus ieškoti investuotojų užsienyje.
Taip pat pabrėžiama švietimo svarba. Specialių verslumo disciplinų reikia kolegijose ir universitetuose. Jaunimui reikia sudaryti galimybes gilinti žinias ir jų pritaikymą tarptautiniuose mokslo ir technologijų centruose. Skatinti įmones priimti jaunus žmones atlikti praktiką technologijų, duomenų, vadybos srityse.
 Apie „EY“
Profesinių paslaugų bendrovė „EY“ – audito, mokesčių, apskaitos, teisinių, valdymo ir įmonių sandorių konsultacijų paslaugų lyderė Baltijos šalyse, vienijanti daugiau kaip 500 joje dirbančių specialistų ir priklausanti tarptautiniam „EY“ tinklui.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode