Sprogimas

,,Santaika mokykloje – misija įmanoma!?“

Vasario 15 dieną  Molėtų gimnazijos bibliotekoje vyko debatai tema ,,Santaika mokykloje – misija įmanoma“. Debatavo stipriausios gimnazijos debatų klubo komandos. Teigiantieji – Ugnė Cesiulytė, Gabija Cesiulytė ir Lina Jamantaitė (Nacionalinės debatų akademijos 2015 vicečempionai, Nacionalinio debatų turnyro 2016 čempionai). Neigiantieji – Gintarė Petrauskaitė, Arturas Cesiulis ( gimnazijos ir Molėtų rajono mokinių tarybos pirmininkas) ir Tomas Klevas ( aktyvūs nacionalinių debatų turnyrų dalyviai).

Buvo debatuojama  Pasaulio moksleivių debatų čempionatų (WSDC - Worlds Schools Debate Format) formatu. 

Teigiančiųjų užduotis buvo  įrodyti,  kad mokyklos psichologinis mikroklimatas priklauso nuo kiekvieno bendruomenės nario. Mokykla yra kiekvieno  artima aplinka ir  darna joje yra būtina ir svarbi: turime jaustis patogiai, saugiai ir jaukiai ,  nes tai turi įtakos mokymo/si rezultatams, asmenybės ugdymui.

Drausmė ir tvarka  mokykloje turi būti nustatomi aiškiomis, priimtinomis mokiniams ir mokytojams elgesio taisyklėmis, kurios yra aptartos ir priimtos mokinių ir mokytojų, o ne nurodytos direktoriaus įsakymu,  pasiekiami  ne bausmių taikymu, bet pozityviu gero elgesio ir mokymosi skatinimu.  Kur yra geras ir mokymuisi tinkamas mikroklimatas, ten mokytojai ir mokiniai nori eiti į mokyklą.

Buvo pasidžiaugiama, kad mūsų  gimnazijos bendruomenės mikroklimatas yra nuosekliai stiprinamas :  sėkmingai veikia mokinių savivalda, vaiko gerovės komisija, vyksta refleksijos dienos, teminės klasės valandėlės, debatai aktualiausiomis temomis, problemos sprendžiamos  taikiai ir efektyviai  ir t.t.  Tarpusavio santykiai grindžiami geranoriškumo, pagarbos bei  pasitikėjimo  principais.

Santaika mokykloje įmanoma ir tai priklauso nuo visos bendruomenės ir kiekvieno jos nario  pastangų. Kaip pasakė rašytojas Rimvydas Židžiūnas: „Harmonija kaip ir pusiausvyra, reikalauja nuolatinių pastangų, kad joje išliktum ar bent jau būtum“.

Neigiantieji atkakliai ginė savo poziciją, įrodinėjant, kad nesantaika mokykloje egzistuoja  nuo senu senovės.  Patyčios tarp mokinių bei nesutarimai tarp tėvų,  mokytojų ir administracijos – nesantaikos mokykloje pagrindas. Mokyklose plintančios ne tik emocinės, bet ir fizinės patyčios kuria tokią nesaugią atmosferą, kad mokymosi motyvacija nustumiama į paskutinę vietą.

Bendruomenę sudaro skirtingi žmonės, kurie yra kaip pirštų antspaudai kiekvienas su  savo individualiu charakteriu, kultūros lygiu.  Griežtos mokyklos taisyklės, daug reikalaujantys mokytojai, kompromisų neieškantį administracija, perdėta kontrolė niekada mokykloje nesukurs darnos ir atmosferos, kurioje būtų gera.  

Abi komandos pateikė savo svarius argumentus bei daugybę juos įrodančių pavyzdžių ir faktų.  Netrūko aršių  pravokuojančių aponentų klausymų, replikų bei pastabų.

Diskusija trūko 1 val. 30 min. Teisėjavo žiūrovai – IV gimn. klasių mokiniai (apie 40), kurie balsavo kortelėmis: žalia spalva palaikė teigiančiųjų poziciją, raudona – neigiančiųjų, o geltona  reiškė neapsisprendimą.  Balsuojama visada debatų pradžioje ir pabaigoje. Tai leidžia pamatyti žiūrovų nuomonės pasikeitimą, kokia komanda įtikino labiau. Šios diskusijos pradžioje balsavimo metu dominavo visos trys spalvos apylygiai. Debatų rezultatas netikėtas -  lygusios ir ...  nei vieno neapsisprendusio žiūrovo.

Šis renginys  atkreipė mokinių dėmesį į tai, kad siekiant aukštų  mokymosi pasiekimų, būtina sukurti mokymuisi tinkamą aplinką, kad  kiekvienas mokyklos bendruomenės narys kuria  tokią aplinką  ir jaučiasi už ją atsakingas. 

                                                                               Valentina ZAPOLSKIENĖ

Debatų klubo vadovė  

                                                                                Molėtų gimnazija

                                                                               

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode