RETRO

VLK informuoja: medicinos paslaugos ir ne savoje poliklinikoje gali būti nemokamos

​Dažnai gyventojai nustemba atsitiktinai sužinoję, kad ne savoje poliklinikoje jiems suteikta gydytojo specialisto paslauga, už kurią jie susimokėjo, galėjo būti suteikta nemokamai. Šie pacientai kreipiasi į ligonių kasą klausdami, ar apdraustiesiems gydymo įstaigose, kuriose jie nėra prisirašę, specialistų konsultacijos ir tyrimai tikrai gali būti nemokami. Atsakymas – gali.

Vilniaus teritorinė ligonių kasa (TLK) primena: jeigu žmogus yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu (PSD), už jam suteikiamas medicinos paslaugas gydymo įstaigoms moka ligonių kasos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto. Šiomis lėšomis apmokamas gydytojų specialistų konsultacijas, paskirtus tyrimus ir procedūras pacientai gali gauti ne tik savo poliklinikoje, bet ir kitose gydymo įstaigose – tiek viešosiose, tiek privačiose, prireikus netgi kitame mieste.

Ši patogi PSD gyventojams suteikiama gydymo įstaigos pasirinkimo garantija galioja taikant trijų paprastų sąlygų taisyklę – pacientas turi: 1) būti draustas PSD, 2) turėti siuntimą dėl reikiamos paslaugos, 3) kreiptis į gydymo įstaigą, kuri dėl šios paslaugos sudariusi sutartį su TLK.

Jeigu šios trys sąlygos įvykdomos, gyventojas už gydytojo specialisto konsultaciją, skirtas būtinas procedūras ir tyrimus, kurie reikalingi diagnozei nustatyti ir ligai gydyti, tiek savoje poliklinikoje, tiek ir kitoje viešojoje arba privačioje gydymo įstaigoje neturi mokėti.

Galimybe tomis pačiomis sąlygomis kaip savo poliklinikoje (t. y. papildomai nemokant) gauti paslaugą kitoje gydymo įstaigoje išties verta pasinaudoti, kai prireikia gydytojų specialistų konsultacijos, specifinių tyrimų ar procedūrų, o jų savoje poliklinikoje reikia ilgai laukti.

Pavyzdžiui, reikalinga gastroenterologo konsultacija arba brangiesiems priskiriamas magnetinio rezonanso tomografijos tyrimas. Iš PSDF biudžeto apmokamos tiek gastroenterologo konsultacijos, tiek magnetinio rezonanso tomografijos laukimo eilė įvairiose Vilniaus TLK veiklos zonos gydymo įstaigose įprastai svyruoja nuo 0 iki 31–38 kalendorinių dienų arba ilgiau. Taigi galima rinktis gydymo įstaigą, kurioje paslauga bus suteikta greičiausiai, jei pacientui patogu – ir kitame mieste.

Yra pora išimčių, kada apdraustasis su siuntimu turi susimokėti. Viena iš jų – kai paslaugą gyventojas nori gauti be eilės. Taip pat mokėti reikia už savo noru pasirinktas (siuntime nenurodytas) brangesnes, vadinamąsias komforto ar papildomas paslaugas, procedūras bei medžiagas. Pavyzdžiui, jei atlikti magnetinio rezonanso tomografijos siunčiantis gydytojas siuntime nenurodo, kad reikalinga tyrimo vaizdų kopija (ne tik aprašymas), o pacientas jos paprašo, už vaizdų kopiją gali tekti mokėti.

Taip pat įsidėmėtina, kad tokios paslaugos kaip kosmetinė chirurgija, kosmetologijos procedūros, nėštumo nutraukimas, akupunktūra ir manualinė terapija, sveikatos tikrinimas vykstant į užsienį ir pan. yra įtrauktos į mokamų paslaugų sąrašą. Taigi už jas pacientai visur moka patys.

Sutikimą savo lėšomis sumokėti už sveikatos priežiūrą pacientai turi patvirtinti parašu medicinos dokumentuose. Prieš pasirašant būtina įsitikinti, kad paslaugos, už kurias prašoma sumokėti, tikrai negali būti apmokėtos iš PSDF biudžeto ir jų pacientas pageidauja.

Gydymo įstaigos pacientams turi paaiškinti, kas jose apdraustiesiems PSD yra nemokama ir kaip tokias paslaugas gauti, o kas yra mokama ir kiek kainuoja. Ši informacija privalo būti pateikta ir gydymo įstaigų interneto svetainėse, registratūrose, priėmimo skyriuose. Taigi visada verta iš anksto pasitikrinti, iškart teirautis.

Pasitaiko, kad apdraustas pacientas su siuntimu gydymo įstaigoje, sudariusioje sutartį su TLK, vis tiek prašomas susimokėti už paslaugą, kuri jam suteikiama ne skubos tvarka. Tai yra neteisėta net ir tais atvejais, kai prašoma mokėti mažesnę kainą (su nuolaida) dėl to, kad pacientas dėl reikiamos paslaugos turi siuntimą. Jeigu apdraustasis mano, kad galėjo būti neteisėtai apmokestintas, jis turėtų raštu dėl to kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Jeigu jos atsakymas netenkintų, galima raštu kreiptis į TLK, kartu pateikiant gydymo įstaigos atsakymo kopiją. Neteisėtas paciento išlaidas gydymo įstaiga privalo atlyginti.

VLK informacija

SAM nuotrauka

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode