Reklama 2

Elektromobilių era europiečiams gali atnešti itin liūdnas permainas

 

Europos automobilių gamintojai ilgą laiką naujausių technologijų madas, tačiau pastaraisiais metais prarado pranašumą konkurencinėje kovoje, kuri gali nulemti visos transporto industrijos ateitį.

CNN žurnalisto Danielio Shane'o teigimu, varomąja jėga elektromobilių baterijų versle tapo Kinija.

Liūdna prognozė europiečiams Senąjame žemyne įsikūrę didieji koncernai puikiai supranta, kaip svarbu būti pačiais pažangiausiais šioje srityje, tačiau pasivyti atitrūkusių konkurentų jiems gali ir nepavykti.

Energetikos rinkos analitikas Simone'as Tagliapietra pažymėjo, kad Europos kompanijoms netolimoje ateityje gali tekti perkelti automobilių gamybą į Kiniją.

Regionai, kuriuose šiuo metu įsikūrusios didžiausios „Volkswagen“, BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Renault“ gamyklos, tai pajustų itin stipriai.

Elektromobilių gamybos perkėlimas į Kiniją yra logiškas turint omenyje faktą, kad šios šalies rinka yra pati didžiausia.Tokiu būdu prekybininkams pavyktų išvengti didelių importo mokesčių. 

Sutraukia visas investicijas

Kitas svarbus vietos pakeitimo privalumas – gamyklos būtų arčiau akumuliatorių baterijų tiekėjų. Turint omenyje, kad jos sudaro apie 40 proc. elektromobilio kainos, tai yra labai svarbus faktorius.

Konsultacinės firmos „Wood Mackenzie“ duomenimis, maždaug du trečdaliai elektromobiliuose daugiausiai naudojamų ličio jonų baterijų gamybos pajėgumų yra sutelkta būtent Kinijoje. Europietiškos kompanijos užima vos 1 proc. rinkos.

Kinija yra didžiausia elektromobilių rinka – čia parduodama maždaug pusė visų pasaulyje pagaminamų elektrinių transporto priemonių. Tai žinodamos tarptautinės kompanijos būtent į šią šalį nukreipia didžiausias investicijas.

„Volkswagen“ paskelbė, kad į elektromobilių gamybą į antrą pagal dydį ekonomiką investuos 12 mln. dolerių. JAV gamintojas „Tesla“ jau stato gamyklą Šanchajuje ir planuoja per metus surinkti 500 tūkst. automobilių. 

Veiklos apimtis didinančios europietiškos elektromobilių baterijos kompanijos plečiasi ta pačia kryptimi.

Nyderlanduose verslą registravusi „Lithium Werks“ įmonė jau turi dvi gamyklas Kinijoje, tačiau už Šanchajau ribų ruošiasi už 1,6 mlrd. eurų statyti dar vieną. 

Prarado svarbias pozicijas

Europos Komisija įspėjo vietos gamintojus, kad nesustiprinę pozicijų elektromobilių baterijų sektoriuje jie rizikuoja prarasti įtaką, kurią ilgą laiką turėjo tiekėjams. Aplinkosaugos standartus taip pat gali pradėti diktuoti kitos kompanijos.

Situacija nėra visiškai beviltiška – švedų baterijų gamintojas „Northvolt“, kurį įkūrė buvę „Tesla“ valdybos nariai, pažadėjo pastatyti didžiausią Europoje ličio jonų baterijų gamyklą.

Tačiau analitikai pažymi, kad ši kompanija jau susidūrė su finansavimo problemomis. Europos progresą šioje srityje gali sustabdyti ir dar viena kliūtis.

Kinijos kompanijos per pastaruosius metus užsitikrino baterijų gamyboje naudojamų svarbiausių medžiagų, tokių kaip litis ar kobaltas, tiekimą. Tuo metu europiečiams tektų tik likučiai, o kainos nebus tokios palankios. 

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode