Romas

Sostinėje planuojami pokyčiai eisme ir rekonstrukcijos: kelios naujovės vairuotojų laukia jau šiemet

Nauja eismo tvarka Vilniaus senamiestyje, viešojo transporto ir kitų transporto priemonių srautų atskyrimas, šviesoforai be papildomų žaliųjų rodyklių – tai tik keli pakeitimai, kuriuos artimiausiu metu pastebės sostinės vairuotojai. Be šių, planuojama ir daugiau naujovių, dėl kurių dar bus sprendžiama arba laukiama kitų institucijų sprendimų. LRT.lt apžvelgia visus būsimus ir galimus Vilniaus eismo pakeitimus.

Vienas didžiausių eismo pakeitimų, kurio laukiama Vilniuje – kilpinė eismo tvarka. Tačiau LRT.lt kreipusis dėl šios naujovės, Vilniaus miesto savivaldybės atstovai plačiau komentuoti nesutiko, teigdami, kad šis projektas bus pristatytas atskirai, siekiant išvengti informacijos netikslumų. Visą informaciją apie šią naujovę planuojama paskelbti rugsėjo pabaigoje.

Viešojo transporto eismo juostų atskyrimas

Vienas iš pakeitimų, kuriuos vairuotojai pastebės jau netrukus, tai viešajam transportui skirtų eismo juostų atskyrimas nuo bendro srauto. Tiesa, kaip LRT.lt tvirtina Vilniaus miesto Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis, kol kas tai nebus reiškinys, pastebimas visame Vilniuje.

„Tai pilotinis projektas, kuris šiuo metu bus įgyvendintas tik naujai suremontuotoje Ukmergės gatvės atkarpoje. Čia bus perdaromas ženklinimas ir įrengiamas eismo atskyrimas. Tuo siekiama, kad viešojo transporto juostomis važiuotų tik viešasis transportas“, – paaiškina T. Kamaitis.

Ar toks sprendimas bus taikomas ir kitose sostinės gatvėse, kol kas pasakyti dar anksti, nes viskas priklauso nuo rezultatų, kurie bus pasiekti Ukmergės gatvėje.

„Šiuo atveju nėra laiko apibrėžimo, bet mes norime pamatyti tam tikrą rezultatą. Pavyzdžiui, kad maršrutinis transportas važiuoja be vėlavimų, eismo trikdžių, nėra eismo įvykių.

Kartais lengvieji automobiliai peršoka į viešajam transportui skirtas juostas, o tada grįžta atgal ir taip tiek susidaro spūstys pačiam lengvųjų automobilių eismui, tiek sukuriami trukdžiai ir avarinės situacijos viešajam transportui“, – LRT.lt sako T. Kamaitis.

Visgi jei Ukmergės gatvėje įrengtos priemonės pasiteisins, tikėtina, kad jas išvysime ir kitose gatvėse, tačiau T. Kamaitis tikina, kad dar nėra nuspręsta, kuriose.

„Konkrečių vietų nėra, tačiau, vadovaujantis logiška seka, tokios priemonės galėtų atsirasti gatvėse, kurios veda į centrinę miesto dalį. Pavyzdžiui, tai galėtų būti Kalvarijų, Žirmūnų, Švitrigailos ir Kudirkos gatvės. Jose būtų galima taikyti analogiškas priemones.

Reikia įvertinti, koks konkrečioje gatvėje yra viešojo transporto srautas, kokie yra vėlavimai piko metu. Tokiu atskyrimu ir siekiama, kad nebūtų vėlavimų, o susisiekimas miesto autobusais ir troleibusais būtų patogesnis“, – teigia T. Kamaitis.

Pasak jo, nedideli guminiai borteliai sumontuojami greitai ir Ukmergės gatvėje vairuotojai juos turėtų pamatyti rugsėjo pabaigoje arba spalio pradžioje.

Naikinamos žaliosios rodyklės

Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis, žalių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui, iki 2020 m. turi nelikti visose šalyse narėse. Tai reiškia, kad žalių rodyklių iki numatytos datos turi nelikti ir Vilniuje.

„Papildomų lentelių su žalia rodykle ties raudonu šviesoforo signalu demontavimas vykdomas palaipsniui, atsižvelgiant į mažiausią įtaką transporto srautų laidumui ir siekiant didinti eismo saugumą“, – teigia M. Bielinytė.

Keliose intensyvaus eismo gatvėse lenteles jau pakeitė nauji šviesoforai arba sumontuotos papildomos sekcijos, reguliuojančios posūkius į dešinę.

„Taip pat šiuo metu yra įgyvendinamas ir kitoks važiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – programuojama taip, kad žalias šviesoforo signalas pėstiesiems prasidėtų ir užsibaigtų anksčiau, o į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleisdamos pėsčiųjų“, – priduria M. Bielinytė.

Tokios šviesoforų programos jau veikia Laisvės g.–Pilaitės pr., Savanorių pr.–Vilkpėdės g., o nuo šiol ir Kalvarijų–Kareivių–Ozo g. sankryžoje. Toks sprendimas yra programuojamas ir kitose intensyviose Vilniaus miesto sankryžose.

Daugiau mokamo parkavimo zonų ir brangesnis automobilių stovėjimas

Kita naujovė, dėl kurios įgyvendinimo dar tik bus sprendžiama, tai mokamų automobilių stovėjimo zonų praplėtimas.

„Daugelyje gatvių pasiekus didesnį nei 85 proc. piko metu užimtumo rodiklį planuojama keisti rinkliavos zonų ribas. Tokiu sprendimu norima reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose.

Taip pat – daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus“, – LRT.lt paaiškina savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė žiniasklaidai Miglė Bielinytė.

Tačiau tai nėra vienintelis galimas pasikeitimas, susijęs su mokamu automobilių stovėjimu Vilniaus mieste. Planuojama didinti ir rinkliavos kainas.

„Toliau bus stebimos tendencijos ir, esant poreikiui, teikiami siūlymai ne tik zonų, tačiau ir tarifų keitimui“, – priduria M. Bielinytė.

Pasak jos, dėl šių klausimų Vilniaus miesto taryba spręs jau rugsėjo 25 dieną, o jei tokiems pakeitimams būtų pritarta, jie galėtų įsigalioti jau kitų metų pradžioje.

Nauja „Statyk ir važiuok“ aikštelė Pilaitėje

Nors šios aikštelės sulaukia kritikos dėl to, kad jomis naudojasi mažai vairuotojų, tačiau M. Bielinytė pastebi, kad ateityje tai gali pasikeisti dėl kompleksinių priemonių, kurios skatintų ieškoti alternatyvių keliavimo mieste būdų.

„Aikštelių populiarumas susijęs ir su kompleksiniu miesto pasiruošimu skatinant miestiečius keisti savo keliavimo įpročius. Pavyzdžiui, sostinėje vyksta rekordinis viešojo transporto atnaujinimas, o tai didina vairuotojų norą persėsti ar bent išbandyti jį.

Tam tikrą įtaką, žinoma, padarytų ir planuojami parkavimo tvarkos pakeitimai sostinėje, įvažiavimo į centrinę miesto dalį ribojimai“, – akcentuoja M. Bielinytė.

Naujausią „Statyk ir važiuok“ aikštelę planuojama atidaryti Pilaitėje, kurioje bus 250 vietų, o jos įrengimo darbus atliks šioje vietoje naujai atidaromo prekybos centro statytojai. Tačiau ateityje numatoma įrengti ir kitokio tipo aikšteles.

„Planuojama įrengti multimodalines aikšteles, kuriose palikęs automobilį vairuotojas galės ne tik sėsti į viešąjį transportą, tačiau, pavyzdžiui, vietoje išsinuomoti paspirtuką, palikti savo dviratį ar kitaip kombinuoti savo keliavimo būdus.

Kitąmet planuojama atidaryti bent du tokius mobilumo punktus, o vėliau tokių punktų planuojama ir daugiau. Kol kas jų įrengimo darbai ir kaštai tikslinami“, – paaiškina M. Bielinytė.

Žirnių ir Liepkalnio gatvės sankryžos rekonstrukcija

Prie naujovių, kurios artimiausiu metu palies Vilniaus vairuotojus, galima priskirti ir kelių remonto darbus. Vienas didžiausių pastarojo meto projektų jau netrukus bus pradėtas įgyvendinti Liepkalnio ir Žirnių gatvės sankryžoje.

„Šioje vietoje bus stiprūs laikini eismo organizavimo pakeitimai, todėl, pradėjus rekonstruoti šią vietą, vairuotojus prašome būti atidžius, stebėti laikinus ženklus ir maršrutą planuoti iš anksto“, – perspėja T. Kamaitis.

Jau rudenį – daugiau elektromobilių įkrovimo stotelių

Viena iš naujovių, kurią vairuotojai pastebės dar šiemet, tai naujų elektromobilių įkrovimo stotelių atsiradimas. Nors tokių transporto priemonių skaičius nėra didelis, tačiau mūsų keliuose jų daugėja, todėl didėja ir įkrovimo stotelių poreikis.

„Dar šį rudenį startuos elektromobilių įkrovimo stotelių paslauga. Savivaldybė paslaugos teikėjui suteikė galimybę įrengti stoteles ir elektromobilių vairuotojams tai bus didelė pagalba. Turėtų atsirasti iki 59 naujų įkrovimo stotelių“, – LRT.lt teigia T. Kamaitis.

Kitų metų pavasarį – papildomos eismo juostos Edukologijos žiede

Šiemet jau žinoma ir apie eismo organizavimo pasikeitimus, kuriuos vairuotojai pastebės tik kitąmet. Pavyzdžiui, naujoves vairuotojai pastebės Edukologijos žiedinėje sankryžoje.

„Edukologijos žiedinėje sankryžoje šiuo metu dviem kryptimis yra projektuojama po vieną papildomą eismo juostą prieš įvažiuojant į žiedą. Šiemet tikimės parengti dokumentaciją, o kitų metų pavasarį planuosime darbus“, – apžvelgia T. Kamaitis.

Viešojo transporto šviesoforai – vos tik atsiradus taisyklėms

Vilniaus miesto savivaldybė vis dar laukia Kelių eismo taisyklių (KET) ir Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimų, kurie leistų pradėti papildomų šviesoforų, skirtų tik viešajam transportui, įrengimo darbus.

Prognozuoti, kada pasikeitimai atsiras, – sunku, tačiau T. Kamaitis tikina, kad, vos tik bus atnaujintos taisyklės, darbų bus imtasi iš karto.

„Laukiama KET ir Šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimų, kuriuose būtų patikslinta, kokius ir kur šviesoforus būtų galima montuoti, kokie turėtų būti naudojami simboliai, o KET nusakytų, kaip turi elgtis eismo dalyviai.

Jei to sulauktume artimiausiu metu, darbus pradėtume iš karto. Manau, kad tokių šviesoforų įrengimas galėtų užtrukti iki metų“, – LRT.lt sako T. Kamaitis.

Lrt.lt

Powered by BaltiCode