Sprogimas

Pristatytos naujos elektromobilių stotelės Vilniuje, tačiau nemokamų pietų nebūna – įkrovimas kainuos

Antradienį Vilniuje atidarytos 57 naujos elektromobilių įkrovimo stotelės, o iki šių metų pabaigos pradės veikti dar dvi. Naująsias stoteles Vilniuje įrengė „Ignitis grupė“, todėl krovimas jose bus mokamas.

Nors naujosios stotelės bus viešos, norint įkrauti savo elektromobilį, už energiją teks sumokėti. „Ignitis grupės“ generalinis direktorius Darius Maikštėnas įvardijo, kiek kainuos įkrauti elektromobilį naujose stotelėse.

„Vieno elektromobilio visiškas įkrovimas kainuoja nuo keturių eurų ir priklauso nuo elektromobilio akumuliatorių talpos. Už vieną kilovatvalandę teks sumokėti 25 euro centus“, – įvardijo D. Maikštėnas.

Įkrovimo stotelės atidaryme dalyvavęs Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, paklaustas, ar nemokamas įkrovimas nepaskatintų vairuotojų dar labiau rinktis elektromobilių, pabrėžė, kad tai taip pat sukuria tam tikrų problemų.

„Nemokamų pietų nebūna. Už nemokamus dalykus kažkas moka. Man atrodo, kad kurį laiką stotelių plėtros problema iš dalies ir buvo tai, kad kažkas kažkur gali pasikrauti nemokamai. Todėl ateiti verslui ir pateikti mokamą paslaugą yra labai sunku. Mano manymu, yra normalu už paslaugą sumokėti adekvačią sumą“, – sakė R. Šimašius.

Jis pastebėjo, jog vienas iš prioritetų yra tai, kad naujosios įkrovimo stotelės paskatintų ne tik asmeninių elektromobilių įsigijimą, bet ir aktyvesnį tokių transporto priemonių dalijimąsi.

„Tikiuosi, kad labai padidės elektromobilių dalinimasis. Žvelgdami į individualius ir bendrai naudojamus automobilius, norime pastarųjų augimo, nes tai reiškia, kad mažiau automobilių padeda aptarnauti daugiau žmonių, užima mažiau erdvės. Vienas elektromobilis, skirtas dalinimuisi, pakeičia vidutiniškai septynis asmeninius automobilius“, – sakė Vilniaus meras.

Tiesa, jis pridūrė, kad ateityje gali būti peržvelgtos elektromobilių vairuotojams taikomos privilegijos.

„Kol elektrinis transportas dar nėra įsibėgėjęs, kol kas galime suteikti tam tikrų lengvatų. Nemažai žmonių ir perka tokius automobilius, kad pasinaudotų privilegijomis. Tačiau kai elektromobilių daugės, tai keisis, bet lengvatos išliks, tik vietoje dabar esamų galbūt atsiras kitos“, – pridūrė R. Šimašius.

Pirmosios stotelės atidarymo metu D. Maikštėnas prognozavo, kad elektromobiliai yra neišvengiama ateitis ir tam reikia ruoštis jau dabar. Būtent dėl šios priežasties ir plečiamas greito krovimo stotelių tinklas, kuris, pradėjus veikti visoms stotelėms, bus vienas didžiausių regione.

„Šiuo metu jau turime 75 įkrovimo taškus, kurie priklauso ir mūsų grupei, ir kitiems operatoriams. Tikimės, kad per kitus metus į tinklą prisijungs keli šimtai stotelių. Kitais metais vartotojams suteiksime galimybę elektromobilius krautis išvykus į užsienį. Elektromobilių vairuotojai galės naudotis 100 tūkst. įkrovimo stotelių tinklu visoje Europoje.

Matome, kad elektromobiliai yra neišvengiamas progresas, kuris labai greitai artėja prie Lietuvos. Šiuo atveju Lietuva ir Vilnius tampa ne inovacijų periferija, bet tam tikra prasme regioniniu lyderiu. Nuo šiandien Vilnius turės vieną didžiausių greito įkrovimo stotelių tinklų visame regione. Lenkiame visus mūsų kaimynus ir Rytuose, ir Vakaruose, į Šiaurę ir į Pietus“, – pristatymo metu teigė D. Maikštėnas.

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas taip pat džiaugėsi naujų elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra Vilniuje ir akcentavo, kad tokia plėtra yra ne tik skatinimas, bet ir bandymas užbėgti įvykiams už akių.

„Šiandien sprendžiama klasikinė vištos ir kiaušinio dilema – ar pirmiau reikia infrastruktūros, ar elektromobilių. Natūralu, kad mūsų požiūris toks, jog turime turėti infrastruktūrą. Kai turėsime ją, bus ir pakankama paskata įsigyti elektromobilius“, – tikino Ž. Vaičiūnas.

Ministro teigimu, elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis pastebimas ne tik Vilniuje, bet ir kituose Lietuvos miestuose.

„Svarbu, kad naujų stotelių atsirastų visoje Lietuvoje. Apklausėme savivaldybes, ir jų poreikis yra didelis. Jos identifikavo 300 stotelių poreikį. Prie to taip pat prisidėsime, nes esame numatę priemonę, kad kitų metų pavasarį Lietuvos savivaldybėse bus įrengta 100 papildomų įkrovimo stotelių“, – tikino Ž. Vaičiūnas.

Beveik visos naujosios stotelės turi greitojo įkrovimo jungtis.

Šiuo metu Vilniaus mieste veikia daugiau kaip 130 elektromobilių krovos vietų, kurių didžioji dalis įrengtos privačiųjų investuotojų lėšomis, jos skirtos savo poreikiams ir nėra viešos.

Elektromobilių krovos vietos, kuriose leidžiama įkrauti elektromobilį neribotai ir nemokamai: Verkių g. 29 (automobilių stovėjimo aikštelė), A. Goštauto g. 40A (stovėjimo aikštelėje priešais verslo centrą), S. Nėries g. 16 (prekybos centro „Lidl“ aikštelė), Geležinio Vilko g. 6A (Ukmergės g. pusėje, prie ERGO Lietuva), S. Nėries g. 45 (prie Fabijoniskių baseino).

Dalyje elektromobilių krovos vietų nemokamas krovimas galimas tik su RFID kortele ir tik nustatytomis valandomis, o dalyje elektromobilių krovos vietų nemokamas krovimas tik tam tikrą laiką (iki 2 val.), o po to taikomas parkavimo mokestis. Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ krovos vietos požeminėse aikštelėse Gedimino pr. 9A ir Tilto g. mokamas įvažiavimas į aikštelę, o elektromobilio įkrovimas nemokamas.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode