Grupė Seimo narių siūlo istorinės vertės transporto priemonę laikyti automobilius pagamintus prieš 40 metų.
Antradienį registruotais pakeitimais taip pat siūloma atsisakyti nustatymo, kad modelis turi būti nebegaminamas mažiausiai 15 metų.
Šiuo metu istorinis automobilis gali būti pripažintas, jeigu yra sulaukęs 30 metų.
„Lietuvoje tokios transporto priemonės dažniausiai naudojamos kasdienėms reikmėms, todėl nelogiška, kad 1995-aisiais pagaminta transporto priemonė gali būti istorine, nors jokios istorinės vertės neturi“, – rašoma projekto aiškinamajame rašte.
Pasak vieno iš pakeitimų iniciatorių socialdemokrato Antano Nedzinsko, istorinio automobilio statusas turi būti suteiktas „ne kasdienio važinėjimo“ transporto priemonėms.
„Istorinio automobilio statusas būtų suteikiamas nuo 1985-ųjų metų. Manau, kad tai – tie laikai kai istoriniai automobiliai turėjo savo autentiškumą ir savitumą (...). Manau, kad istorinis automobilis turi būti istorinis, tikrai senas“, – BNS kalbėjo parlamentaras.
Pakeitimais sunkiasvorius istorinius automobilius taip pat siūloma įtraukti į sąrašą transporto priemonių, kurioms nereikėtų mokėti mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais.
Jį moka keleivinio bei krovinio transporto priemonių valdytojai, tačiau institucijų transportui, elektromobiliams, priemonėms skirtoms vežti asmenis su negalia yra taikomos išimtys.
Būtent prie jų ir siūloma įtraukti istorines motorines transporto priemones.
„Yra įstorinai automobiliai sunkiasvoriai, jei jie turi statusą, jie tikrai nenaudojami pagal paskirtį ir ne kasdien su jais yra važinėjama“, – sakė A. Nedzinskas.
„Jeigu per miesto šventes, paradus norima pademonstruoti šį automobilį reikia mokėti kelių mokestį, tais keliais, kurie yra apmokestinti. Aš noriu padaryti šią išimtį sunkiasvoriams istoriniams automobiliams, nuo tikrai valstybė nenubiednės“, – BNS motyvus vardino jis.
„Regitros“ BNS pateiktais duomenimis, Lietuvoje šiuo metu yra užregistruoti 2 683 automobiliai su istoriniais numeriais.
Jei Seimas pritartų, naujoji tvarka įsigaliotų šių metų balandžio 1 dieną.
BNS nuotr.
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.