Reklama 1

Gydytoja: Rusijos opozicijos lyderis A. Navalnas galėjo būti apnuodytas

 

Gydytoja, ligoninėje apžiūrėjusi Rusijos opozicijos lyderį Aleksejų Navalną, hospitalizuotą dėl „ūmios alerginės reakcijos“, pirmadienį pareiškė, kad jis galėjo būti apnuodytas nežinoma medžiaga, nors kiti sveikatos apsaugos pareigūnai tvirtino, kad aktyvisto būklė patenkinama.

Kelerius pastaruosius metus A. Navalno sveikatą prižiūrėjusi gydytoja Anastasija Vasiljeva nurodė, kad jo veido tinimas ir bėrimas gali būti apnuodijimo cheminėmis medžiagomis požymiai.

„Aleksejaus Navalno „ligos“ priežastis gali būti kokia nors nuodinga medžiaga“, – per feisbuką parašė A. Vasiljeva. Ji pridūrė, kad Maskvos 64-osios ligoninės, į kurią buvo atvežtas aktyvistas, elgėsi keistai.

Gydytoja nurodė, kad ligoninės darbuotojai, anksčiau diagnozavę A. Navalnui alerginę reakciją, atsisakė atlikti reikalingus tyrimus.

A. Navalnas sekmadienį buvo išvežtas į ligoninę iš areštinės, kur jis atlieka naujausią 30 parų administracinio arešto bausmę už raginimus dalyvauti nesankcionuotoje protesto akcijoje. Jis buvo suimtas prieš šeštadienį įvykusį didelį opozicijos mitingą, per kurį policija sulaikė beveik 1,4 tūkst. žmonių.

A. Navalno sąjungininkas Leonidas Volkovas savo ruožtu sekmadienį skundėsi dėl „antisanitarinių“ sąlygų areštinėje, į kurią jis buvo nuvežtas.

Vienas ligoninės atstovas sakė naujienų agentūrai AFP, kad A. Navalno būklė yra „patenkinama“.

„Jo kūno temperatūra – 36,6 Celsijaus laipsniai“, – sakė atstovas, bet nesutiko atskleisti detalių apie A. Navalnui nustatytą diagnozę.

Pirmadienį A. Vasiljeva kitoje žinutėje apkaltino gydytojus nesistengiant ištirti, kokia yra A. Navalno sveikatos sutrikimo priežastis.

Jie sakė, kad „jam paprasčiausiai pasireiškė dilgelinė“, nurodė oftalmologė.

„Tačiau kodėl jūs meluojat? – klausė ji. – Jie nusprendė nenustatinėti bendros edemos ir bėrimo priežasties.“

A. Vasiljeva kartu su kitu gydytoju sekmadienį aplankė A. Navalną, bet jiems nebuvo leista tinkamai apžiūrėti aktyvisto, kuriam buvo užtinę akių vokai, iš akies tekėjo skystis ir buvo išberta viršutinė kūno dalis.

Gydytoja sakė, jog pacientui veikiausiai pasireiškė ūmus konjuktyvitas ir dermatitas, sukeltas sąlyčio su nuodingomis medžiagomis.

Ligoninės gydytojai atsisakė informuoti A. Navalną ir jo artimuosius apie nustatyta diagnozę ir buvo pastebimai suirzę, teigė A. Vasiljeva.

Ji gydė A. Navalną 2017 metais, kai jis vos neprarado regėjimo viena akimi, kai kažkoks užpuolikas šliūkštelėjo jam į veidą briliantinės žalumos.

Medikė sakė nerimaujanti dėl pažeistos akies būklės.

A. Navalnui anksčiau niekada nepasireikšdavo alergija, sakė jo atstovė spaudai Kira Jarmyš.

Redaktorius: Raimondas Čiuplys

Maskva, liepos 29 d. (AP-AFP-BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Powered by BaltiCode