Parama dėkojame




Sprogimas

Sėkmingos mokyklos receptas – kūrybiškumas ir inovacijos

Trečiadienį Kretingos rajono Jokūbavo A. Stulginskio, Grūšlaukės, Baublių, Kartenos daugiafunkcinių centrų vadovai ir pedagogai, Mažeikių ir Kretingos švietimo skyrių vyr. specialistės Jelena Sutkienė ir Rita Pocienė, Seimo nario Kęstučio Bartkevičiaus padėjėja Virginija Steponavičienė „Ventos“ progimnazijoje mokėsi „reikšmingų pokalbių“ meno: mokėsi susikalbėti nekritikuojant, klausytis, išgirsti ir reflektuoti, formuluoti protingus klausimus ir projektuoti pokalbį, ieškoti bendrų sąlyčio taškų, panaudojant žinias ir asmeninę patirtį.

Pristatytos ir praktiškai panaudotos „Rato praktikos“, „Atviros erdvės“, „Pasaulio kavinės“, „Teigiamo vertinimo tyrimo“, „Grafinio kolektyvinių žinių atvaizdavimo“ bei „Derliaus nuėmimo“ metodikos. Praktikumus vedė direktorė Ramunė Badaukienė, pavaduotoja Lijana Pocevičienė, mokyklos pedagogų-moderatorių komanda (Inga Steponavičienė, Edita Badaukienė, Karolis Januška, Justina Padskočienė).

Jokios  kritikos, jokių diskusijų, jokių nepatogių klausimų, tik geros emocijos ir vidinė laisvė – būtina mokymų ir mokymosi sąlyga, todėl pradėjome nuo „įsičekinimo“: praėjome registracijos vartus, po to iš „pozityvių emocijų“ patrankų „iššovėme“ į kolegas po tris gerus žodžius ir apsikabinome. Taip energizavome, įjautrinome auditoriją ir sukūrėme „pozityvią erdvę pasitikėjimui vieni kitais“.

„Reikšmingi“ pokalbiai prasidėjo „Rate“. Pasinaudodami asmenine patirtimi ir žiniomis iliustravome Lietuvos švietimo sistemos „lūžius“ per pastaruosius penkiasdešimt metų, „lūžius“, turėjusius įtakos asmeniniam gyvenimui. Pritaikydami „teigiamo vertinimo tyrimą“ užfiksavome įvykius darbe, kai jautėmės ypatingai gerai.

Dalyviai susipažino su „Grafinio atvaizdavimo“ technika, pristatant ir komentuojant „Sisteminį žaidimą“ ir žmonių vaidmenis sistemoje.

„Atviros erdvės“ moderatoriai (pavaduotoja Nijolė Juozumienė, pedagogai Laima Daujotienė, Audronė Meškienė) pakvietė pasikalbėti apie ugdymo(si) galimybių tobulinimą: kokiais pažangos matavimo ir stebėjimo įrankiais naudojamasi mūsų mokykloje kuriant vertinimo strategijas įvairių gebėjimų vaikams; kaip  pamatuoti klasių emocinę „temperatūrą“ bei kaip padėti mokiniams, kuriems iškilo mokymosi ar emocinių sunkumų; kokius vertinimo ir įsivertinimo būdus rinktis, kad jie ugdytų mokinio savivertę ir skatintų motyvaciją ir kokį tėvų pedagoginio švietimo modelį rinktis, kad jis užtikrintų vaikų akademinių pasiekimų bei emocinės brandos kokybę.

„Pasaulio kavinėse“ gilinomės į klausimus, kaip kurti sėkmingą bendruomenę: koks galėtų būti sėkmingos mokyklos, sėkmingos šeimos modelis, kaip ugdyti mokykloje sėkmingą asmenybę, kokios mokytojo kompetencijos užtikrintų jo darbo sėkmę.

Finišavome „nuimdami derlių“.

Pasak progimnazijos direktorės R. Badaukienės, nebeužtenka vien kalbėti apie pokyčius – reikia priimti iššūkius. Mokykla turi būti pasiruošusi siekti sėkmės ir „augti“ kartu su vaiku, palaikyti, skatinti, motyvuoti, pasitikėti vienas kitu: mokytojams būti drąsiems, atviriems iššūkiams, mokiniams žingeidiems, aktyviems, tėvams atsakingiems, iniciatyviems, t. y. judėti viena kryptimi.

Lijana POCEVIČIENĖ

Direktorės pavaduotoja 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode