Faktai ir mitai apie ekonominį vairavimą: kaip vairuojant sutaupyti degalų

 

Ekonominis vairavimas apipintas įvairiais mitais – neva nuo tokio vairavimo kenčia automobilio ilgaamžiškumas, važiuoti ekonomiškai su dideliu automobiliu neįmanoma arba bandoma prisidengti, kad su automatine pavarų dėže net mėginti važiuoti ekonomiškai yra beprasmiška. Tačiau LRT.lt kalbinti pašnekovai į tokias kalbas moja ranka ir teigia, kad visa tai – tik pramanai.

„Porsche“ oro aptakus ir dureles pradėjo gaminti iš keistos medžiagos

Kompozitinės medžiagos automobilių pramonėje naudojamos vis dažniau. Jos turi daug privalumų, tačiau svarbiausi iš jų - tvirtumas, standumas ir labai mažas svoris. Dažniausiai naudojamas anglies pluoštas, o anksčiau buvo paplitęs ir stiklo pluoštas. Tačiau naujas „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ turi iš įdomesnė gamtos įkvėptos medžiagos pagamintų komponentų.

Dyzelgeitas Amerikoje: „Fiat Chrysler“ sumokės 515 mln. dolerių

 

„Fiat Chrysler“ sutiko sumokėti 515 mln. dolerių žalos atlyginimui dėl kaltinimų, kad bendrovė įdiegė programinę įrangą, skirtą sukčiauti taršos išmetimo testų metu, ketvirtadienį pranešė Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas.

Autopramonės milžinas atšauks ir sutvarkys per 100 tūkst. dyzelinių automobilių JAV. Įmonei tai kainuos apie 185 mln. dolerių. Likusios lėšos bus panaudotos baudoms ir žalos atlyginimui Jungtinėms Valstijoms ir Kalifornijos valstijai.

Amžina Dakaro dalyvių dilema: sustoti ir padėti ar važiuoti toliau?

 

Dakaro senbuviai vienbalsiu teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, visgi kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia. 

Didžioji dalis trasų driekiasi sąlyginai netoli nuo civilizacijos, todėl apkūlus automobilį ar padarius navigacijos klaidą sulaukti žiūrovų ar netgi savų mechanikų pagalbos yra ne kažką sudėtingiau, nei kelkraštyje Vilnius – Molėtai „susitranzuoti“ pakeleivingą mašiną. 

TOP 10 baudų Dakaro ralyje

Diskvalifikacija, finansinės baudos ar penkių metų tremtis iš varžybų – kokių priemonių imasi Dakaro ralio organizatoriai, norėdami užtikrinti tvarką ralio maratono metu? Kaip suvaldyti keleto tūkstančių žmonių minią kopose ar kituose, itin sudėtingai pasiekiamuose pasaulio kampeliuose? Kaip užtikrinti švarią konkurencinę kovą tarp galingiausių pasaulio komandų? Tokie klausimai galimai kyla daugeliui ir būtent Dakaro ralio organizatoriai žino didelę dalį atsakymų, sakoma pranešime spaudai.

Įvardijo priežastį, kodėl keliuose neišvysime visiškai autonominių automobilių

 

Įmonės „Waymo“, kuri padariusi bene didžiausią pažangą kuriant autonomines automobilių valdymo sistemas, vadovas pripažino, kad keliuose niekada neišvysime savavaldžių automobilių. O to priežastis – gamta.

„Waymo“ kompanija šiemet švęs dešimties metų jubiliejų. Šiai kompanijai prireikė net septynerių metų, kol automobilis aprūpintas jų sukurta autonomine valdymo sistema sugebėjo išriedėti į kelius.

Septyni iš dešimties lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (45 proc.), naudojasi telefonu be laisvųjų rankų įrangos (31 proc.) ir garsiai klausosi muzikos (taip pat 31 proc.). Be to, moterys vairuodamos linkusios mažiau nusižengti nei vyrai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tokius duomenis parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa.

Kaip elgtis suabejojus nežymėto policijos automobilio tikrumu

 

Nežymėtais policijos automobiliais patruliuojama tik šviesiu paros metu, kad vairuotojai nebūtų blaškomi, o kilus įtarimams dėl to, ar juos sustabdė tikri pareigūnai, vairuotojai gali kreiptis trumpuoju pagalbos telefonu 112. Taip LRT RADIJUI sako Utenos kelių policininkas Gediminas Kviklys. Kaip didžiausią problemą keliuose pašnekovas įvardija lenkimą sankryžose arba per ištisines kelio ženklinimo linijas.

Apsnigtas automobilis kelyje – rizika, kurios neįvertiname

Situacija keliuose rodo, kad kai kurie vairuotojai atsainiai žiūri į susikaupusį sniego ar ledo sluoksnį ant automobilio, o išvažiavę į gatves nenuvalytomis transporto priemonėmis kelia pavojų ne tik sau, bet ir aplinkiniams, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje specialistai perspėja, kad dėl tokio neatsakingo vairuotojų elgesio gali įvykti avarijų.

Kas nutinka milijonams senų transporto priemonių padangų?

 

Į Lietuvą įvežamų transporto priemonių padangų skaičius, kaip ir susidarančių padangų atliekų kiekis, kasmet auga dviženkliu skaičiumi, rašom pranešime žiniasklaidai. Kas atsitinka su netinkamomis naudojimui padangomis ir kiek jų sutvarkoma mūsų šalyje? 

Naujausi Aplinkos ministerijos duomenys rodo, kad 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai atskirai patiekė 29,3 tūkst. tonų padangų, skirtų lengviesiems, krovininiams, pramoninėms ir žemės ūkio transporto priemonėms – 16 proc. daugiau nei prieš metus.

Naujoji „Porsche 911“ sistema leis išvengti akvaplanavimo

Lapkritį buvo pristatyta naujoji „Porsche 911“ karta. Patogesnė, greitesnė, ekologiškesnė ir daugiau-mažiau atrodanti taip pat. Tačiau vienas dalykas iš karto krenta į akis – šis 911 kovos su vienu didžiausių sportinių automobilių priešu – akvaplanavimu. Kelio neišdžiovinsi, tai kaip visiškai sumažinti šios problemos tikimybę?

Akvaplanavimas – tai labai pavojingas reiškinys, kuomet važiuodamas šlapia kelio danga automobilis ima slysti.

Specialistai: „rombų“ Lietuvos keliuose neturėtų būti

 

Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo įteisinti naująjį kelio ženklinimą – „rombus“. Jais Kauno gatvės pažymėtos 2018 metų rudenį. Nors savivaldybės atstovai tikino viską darę dėl eismo saugumo, tokia vietos valdininkų savivalė sulaukė kritikos. Specialistų įsitikinimu, šalies keliuose ženklinimo, nenumatyto Kelių eismo taisyklėse (KET), neturėtų būti, o turi būti vienoda, visiems vairuotojams suprantama tvarka.

Tyrimas parodė, kad pavojingiausi vairuotojai renkasi BMW

 

Jungtinėje Karalystėje veikiančios „GoCompare“ draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. Ypač išskiriami 4 serijos BMW modelių vairuotojai, rašo „Carscoops.com“.

Per metus Lietuvos naujų automobilių rinka paaugo ketvirtadaliu

 

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2018 m. gruodį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas padidėjo 26 proc. iki 2,770 vnt. 2017 m. gruodį šalyje buvo įregistruoti 2,204 automobiliai.

Kodėl „Jaguar I-Pace“ elektromobiliui reikalingos tokios didelės aušinimo grotelės?

Elektromobiliai neturi oro reikalaujančių vidaus degimo variklių. Jie taip pat neturi didelių radiatorių, skirtų jėgainės aušinimui. Todėl dauguma elektromobilių turi labai lygius priekius, kur grotelių apskritai nematyti. Tačiau „Jaguar I-Pace“ kitoks – šis elektromobilis turi labai dideles groteles. Kodėl? Nors „Jaguar“ buvo kaltinama tiesiog naudojanti benzininių automobilių stilių, tos grotelės yra funkcionalios.

„Dakaro rinktinė“ – ar tokia svajonė gali virsti realybe?

 

Populiarumo piką Lietuvoje pasiekusio Dakaro maratono starte 2019-aisiais stovės rekordinis pilotų iš mūsų šalies skaičius. Sociologinių apklausų rezultatai byloja, kad ištvermės lenktynėmis daugiau ar mažiau domisi bemaž 70 proc. Lietuvos gyventojų, o „Dakaras“ praėjusiais metais pateko į internautų dažniausiai naudotų paieškos frazių penketuką. 

Kas nutinka, kai pabandote užvesti jau užvestą automobilio variklį?

 

Tai - klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirstą klaikus garsas - starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar padarę tokią klaidą rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?

Eksperimentas atskleidė, kad galingesnės žibintų lemputės negarantuoja didesnio saugumo

 

Šiuo metų laiku, kai dienos ilgumas siekia varganas 7 valandas, absoliuti dauguma žmonių kiekvieną rytą iš namų išvažiuoja dar neprašvitus, o po darbų savais keliais pajuda jau pradėjus tempti. Todėl rytinis ir vakarinis eismo pikas vyksta tamsoje ar prieblandoje, kai vairuotojai mato tik tiek, kiek iš tamsos sugeba išplėšti automobilio žibintai. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ atliko eksperimentą, kurio metu palygino skirtingų kartų šviesos techniką ir pabandė patobulinti seno automobilio žibintus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Neįprastas reitingas: geriausi vairuotojai pagal Zodiako ženklą

 

Ar kada nors svarstėte, kaip jūsų zodiako ženklas susijęs su vairavimo įgūdžiais? Statistika kartu su astrologija ne visuomet yra pats patikimiausias informacijos šaltinis, tačiau visuomet smalsu patikrinti save ir tuos, kuriuos pažįstate. Šį kartą pateikiame jums geriausius vairuotojus pagal zodiako ženklą. 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode