Nedailios kojos gali įspėti apie rimtą ligą

 

Norinčios vasarą puikuotis gražiomis ir sveikomis kojomis pradėti tuo rūpintis turėtų, kai už lango spaudžia šaltukas. Žiema – palankus metas kraujagyslėms bei išsiplėtusioms venoms gydyti. Anot chirurgo flebologo Arūno Grinkevičiaus, po atliktos procedūros vasaros metu saulė ir specialios kojinės gali sukelti didelį diskomfortą.

Netikėtas gydytojos patarimas - ragina neatsisakyti pieno net jei netoleruojate laktozės

Pieno produktai daugeliui mūsų neatsiejami nuo pusryčių: pienu gardiname kavą, mielai juo užpilame dribsnius ar avižinę košę, neretai ryte renkamės valgyti ir varškę, jogurtą arba sūrelius. Bet ar dažnai vartoti pieno produktus sveika? Vilnietė gydytoja dietologė Žana Antonova neabejoja, kad taip. Neišbraukti pieno produktų iš savo raciono ji rekomenduoja net ir netoleruojantiems laktozės.

Dietologė: mažai angliavandenių turinti dieta gali skatinti nutukimą ir kenkti sveikatai

 

Atsisakote duonos, bulvių ar makaronų, nes manote, kad šie produktai trukdo sulieknėti? Mitybos specialistai įspėja: galite sulaukti visiškai priešingo rezultato. Jų teigimu, mažai angliavandenių turinti dieta ne tik skatina nutukimą, bet ir kenkia sveikatai, o angliavandeniai ne tukina, bet kaip tik gali padėti sulieknėti.

Gydytoja: neatsisakykite pieno, net jei netoleruojate laktozės

Pieno produktai daugeliui mūsų neatsiejami nuo pusryčių: pienu gardiname kavą, mielai juo užpilame dribsnius ar avižinę košę, neretai ryte renkamės valgyti ir varškę, jogurtą arba sūrelius. Bet ar dažnai vartoti pieno produktus sveika? Vilnietė gydytoja dietologė Žana Antonova neabejoja, kad taip. Neišbraukti pieno produktų iš savo raciono ji rekomenduoja net ir netoleruojantiems laktozės.

Dažniausios pilvo pūtimo priežastys ir būdai to išvengti

Pilvą pučia labiau nei įprastai? Apie dažniausias dujų kaupimosi žarnyne priežastis ir kaip su šiuo nemalonumu susidoroti, pasakoja huffpost.com.

Pirmiausia turime kartą ir visiems laikams suprasti, kad dujų susikaupimas organizme (arba meteorizmas) yra visiškai normalus dalykas. Tiesiog turite tai priimti. Tačiau kartais tai vyksta pernelyg intensyviai ir gali kelti nemenką diskomfortą.

Pasikeitė jūsų balso tembras? Specialistai įspėja – kai kurių balso pokyčių negalima ignoruoti

Visi žinome, kad užkimti balsas gali nuo peršalimo ir anginos, taip pat jis keičiasi brendimo metu. Balso pokyčiai, kurių negalima paaiškinti šiomis natūraliomis priežastimis, gali byloti apie rimtus sveikatos sutrikimus, todėl jų negalima ignoruoti.

Specialistai pagal žmogaus balsą sugeba nustatyti kai kuriuos susirgimus Ypač smarkiai balso tembrą paveikia skydliaukės ligos ir rėmuo.

Mitybos specialistė: gaminkite maistą tik vienam kartui, bent kartą per savaitę nevalgykite mėsos

Vargina pilvo pūtimas, vidurių užkietėjimas, refliuksas, skausmas pavalgius ar atvirkščiai – nieko nevalgius? Jaučiate pilnumo jausmą, pykina, trūksta energijos, skauda galvą, kamuoja alergijos? Metas susirūpinti ką ir kaip valgote. Mitybos specialistė Raminta Bogušienė pataria, kaip sumažinti nemalonius simptomus, pagerinti virškinimą bei jaustis kur kas geriau.

Biomedicinos mokslų daktarė: nebijokite valgyti obuolių su žievele

Obuolį galime vadinti nacionaliniu vaisiumi, rudens ir žiemos be naminių lietuviškų obuolių neįsivaizduoja nė vienas lietuvis! Tačiau turbūt nedaugelis žino, kad obuolys daro įtaką mūsų sveikatai. Teigiama, kad suvalgius net ir pusę obuolio kasdien nauda sveikatai bus didelė – svarbiausia, kad obuolys būtų šviežias ir termiškai neapdorotas.

Obuoliai į mūsų mitybą atkeliauja visokiais pavidalais – nuo šviežių iki keptų, džiovintų, pastaruoju metu išpopuliarėjusių liofilizuotų ar raugintų. Kuo jie ypatingi, DELFI Maistas skaitytojams pakomentavo biomedicinos mokslų daktarė, LSU docentė ir mitybos specialistė Sandrija Čapkauskienė.

Nuolatinis nuovargis: išsimiegoti trukdo ir karštas dušas

Žiemą daugelis žmonių jaučia didesnį nuovargį ir kokybiško poilsio poreikį. Bet jei nuovargį jaučiate visus metus, galbūt kažką darote netinkamai – tikėtina, kad reikėtų peržvelgti įpročius ir miego kokybę. Interviu leidiniui „Femail“ miego sutrikimų gydymo specialistė Olivia Arezzolo įvardina septynias priežastis, kodėl žmonės jaučia nuolatinį nuovargį, ir pataria, kaip pagerinti miego kokybę.  

Pradėkime 2019 metus gyvendami sveikai

Nauji metai – nauji tikslai ir siekiai. Taip jau yra, jog norint būti laimingu ir sėkmingu, pradėti reikia nuo puikios fizinės ir dvasinės sveikatos. O ar šiuo metu jaučiatės būtent taip? Nors ir skamba kiek paradoksaliai, dėl didelio šiuolaikinio gyvenimo tempo, mes judame daug mažiau, o valgome visiškai bet ką ir bet kuriuo paros metu. Pusryčių praleidimas, valgymas vėlyvu paros metu bei nesubalansuota mityba yra tai, nuo ko nukenčia ne tik mūsų fizinė būklė – kūno formos, tačiau ir dvasinė sveikata. Esame išsekę, nervingi bei jaučiame nuolatinę nuotaikų kaitą. Ką daryti, kad nuo šios dienos viskas pasisuktų tinkame linkme? Skaitykite mūsų patarimus kiek žemiau.

Ne visi skiepai apsaugo visą gyvenimą: kurias vakcinas būtina kartoti?

Šiuolaikinė medicina neabejoja skiepų nauda – įvairios vakcinos išgelbėja nuo ligų nemalonumų ir net išsaugo gyvybes. Visgi vieni skiepai žmogaus organizmą nuo ligos apsaugo visą gyvenimą ir užtenka vienos vakcinos, kitus reikia kartoti kas kelerius metus ar net kasmet. Daugiau apie tai pasakoja Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) visuomenės sveikatos specialistė Eglė Savickienė.

Išvalyti kasą padės visų namuose turimas prieskonis

 

Laurų lapų nauda kasai seniai žinoma liaudies medicinos šalininkų. Norite išvalyti kasą ir pagerinti jos veiklą? Išbandykite šį receptą.

Kasa (lot. pancreas) – pagrindinė virškinimo sistemos liauka, gaminanti įvairius fermentus, skaidančius visas maisto medžiagas: baltymus, riebalus, angliavandenius, rašo all-4-woman.ru.

Rekomendacijos, kaip žiemos iššūkiams paruošti veido odą

Žiemą mūsų odai tenka daug išbandymų – žvarbus vėjas, temperatūrų kaita, šildymo išsausintų patalpų oras, drėgmės stygius. Amžinas klausimas – odą šaltuoju metų laiku reikia maitinti ar drėkinti? Temperatūrai žemėjant nebetinka ir ta pati kosmetika, naudota šiltuoju metų laiku. Tiesa, specialistų patarimu, kai kurių priemonių derėtų neatsisakyti – drėkinamasis kremas būtinas ir vasarą, ir žiemą, tačiau kosmetinę derėtų papildyti ir maitinamuoju kremu, turinčiu lipidinių medžiagų, bei kremu-kauke.  

Neskubėkite griebtis vaistų – 3 maisto produktai, kurie numalšins skausmą

 

Patiriant dantų, sąnarių ar galvos skausmą nebūtina griebtis vaistų, jei namuose turite kelis jį malšinančius maisto produktus, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Pasak jo, pakanka šių produktų suvalgyti ar įtrinti į skaudančią vietą, o jų efektyvumas net įrodytas moksliškai

Cukraus pakaitalai ir alternatyvos

 

Sunku būtų rasti žmogų, visiškai nemėgstantį saldumynų – juk daugelis iš mūsų nebeįsivaizduoja savo gyvenimą be cukraus. Net tie, kurie deklaruoja nejaučiantys didelės simpatijos saldainiams, retkarčiais tikriausiai irgi nevengia vieno ar kito šaukštelio saldiklio įsiberti į kavą ar arbatą. Ką jau kalbėti apie įvairiuose pusgaminiuose aptinkamą cukrų, gebantį pasislėpti po tokiais rafinuotais pavadinimais kaip gliukozė, sacharozė, maltozė, laktozė ar cukranendrių sultys.

Geros savijautos receptas žiemai: sportas, vitaminai ir kokybiškas miegas

 

Atėjus tamsiajam metų periodui, net ir didžiausiems optimistams tenka ieškoti naujų būdų, suteikiančių energijos ir padedančių kovoti su apatija. Rudenį ir žiemą, kai labiausiai trūksta šilumos ir šviesos, dažniau juntamas liūdesys, lengviau pasiduoti negatyvioms emocijoms ir blogai nuotaikai, kartais net visai be priežasties. Specialistai tvirtina, jog sportas – pirmasis žingsnis, padėsiantis jaustis geriau.

Paprasti ir laiko patikrinti būdai, kaip sumažinti stresą

 

Jei po įtemptos darbo dienos susmuksite namie ant sofos ir leisitės į televizijos platybes arba panirsite į interneto gelmes, greičiausiai tik dar labiau išseksite, rašoma svetainėje Everydayhealth.com. Išjunkite televizorių, padėkite išmaniuosius į šalį ir vietoje to išbandykite kelis streso mažinimo būdus.

Powered by BaltiCode